עיתונות מקצועית - אינפיניטי

עיתונות מקצועית

מוצגים לעיונכם מקבץ מאמרים, ראיונות ופרסומים בעיתונות הכלכלית, המקצועית ובמגזינים מקצועיים, בתחומי מאקרו כלכלה, שווק ההון המקומי, שוק ההון העולמי, פסיכולוגיה של משקיעים ועוד.

 למה מחיר שמן הזית כפול בהשוואה לאירופה? ד"ר אביחי שניר, כלכלן בכיר בקבוצת אינפיניטי, 7.3.16: 

המשווקים בגדולים של שמן הזית שולטים גם במחיר שהם משלמים לחקלאים, וגם בכמות הייבוא. התוצאה: בישראל, המחיר הוא כ- 35-40 שקל לבקבוק-כמעט כפול ממחירו בחנויות במדינות כמו גרמניה ואנגליה, שכלל לא מיוצר בהן שמן זית. 

להורדת הכתבה לחץ כאן >>

   השקט שלפני הסערה? יציבות בבורסות אירופה לקראת הכרעת הבנק המרכזי / מיקי גרינפלד ואמיר רוזנבאום, 10.3.16. עוזי לוי, האנליסט הראשי בקבוצת ההשקעות אינפיניטי: "כל הודעה שדארגי יוציא תהיה חיובית לשווקים".

להורדת הכתבה לחץ כאן >>

 מדיניות הדיור// הקזינו החוקי היחיד, 4.3.16 ד"ר אביחי שניר עם מחקר חדש. 

אם יחס הזכיות בהגרלות של מכרזי מחיר למשתכן יישאר ברמות של דירה לכל 20-30 נרשמים להגרלה כמו במכרז מחיר מטרה בראש העין, עלול להתברר כי ההרשמה להגרלות לרכישת דירות מוזלות דומה להימור בקזינו-וכך יגיעו גם השפעות שליליות- ד"ר אביחי שניר, כלכלן בכיר בקבוצת ההשקעות אינפיניטי עם מחקר חדש שערך.  

קזינו עדיין אינו חוקי בישראל. אבל אם יחס הזכיות בהגרלות של מכרזי מחיר למשתכן ישאר 1:20 כמו במכרז הראשון בראש העין, עלול להתברר שגם למחיר למשתכן יש השפעות שליליות. הבעיה הראשונה של מכרזי מחיר למשתכן היא שהם מחלקים את שוק הדיור לשניים: אלו שיכולים להשתתף בהגרלות ואלו שלא. כל עוד המצב הזה נמשך, אין בעצם נסיון לעצור את עליית מחירי הדירות בישראל. יש רק אמירה של משרד האוצר שלפיה כל עוד ה"זוגות הצעירים" יכולים לרכוש דירות אז אין בעיה שמחירי הדירות ימשיכו לעלות.

זה אומר שמבחינתו של משרד האוצר, כל מי שאינם זוגות צעירים משלמים את המחיר. למעשה, הם משלמים את המחיר פעמיים. פעם אחת, מכיוון שכאשר משרד האוצר גובה פחות מסים עבור קרקעות שמיועדות למכרזי מחיר למשתכן אז הוא חייב - או לגבות מסים גבוהים יותר עבור דברים אחרים, או לתת פחות שירותים לאזרחים. פעם שנייה, מכיוון שכאשר משרד האוצר מייעד קרקעות למכרזי מחיר למשתכן, הוא מונע בנייה אחרת על הקרקע.

המשמעות היא שעבור כל מי שאינם זוגות צעירים, יש פחות דירות פנויות. יותר מכך, במצב רגיל, הקבלנים בונים את הדירות היקרות ביותר שהם חושבים שהם יצליחו למכור. מי שרוכשים את הדירות הללו הם בדרך כלל משפרי דיור. לדירות שמשפרי הדיור מפנים, יכולים להכנס "זוגות צעירים." כאשר משרד האוצר מייעד קרקעות במיוחד לזוגות צעירים, למשפרי הדיור יש פחות דירות שהם יכולים לרכוש ולכן המחירים שהם צריכים לשלם עולים.

בנוסף, אם זוגות צעירים ימתינו עד שיתפנו דירות במכרזים, חלק ממשפרי הדיור ימצאו שאין להם רוכשים. מכיוון שמשפרי הדיור לא יהיו מוכנים למכור במחירים שלא יאפשרו להם לרכוש דירות טובות יותר, הם עשויים פשוט להמתין. כך שפגיעה נוספת במשפרי הדיור תהיה שהם יצטרכו לדחות תוכניות למעבר דירה.

אבל מעבר לדברים הללו, כל עוד הסיכויים לזכות במכרזים הם נמוכים, הרי שגם הזוגות הצעירים עלולים להפגע ממחיר למשתכן. ההחלטה לעודד את הבנקים לתת משכנתאות במכרזי מחיר למשתכן בשווי של עד 90% ממחיר הדירות, מאפשרת להרבה מאד אנשים שעד כה העדיפו שלא לרכוש דירה לנסות לרכוש אחת. בתקופה שבה אנשים מאמינים שדירות זה הנכס הבטוח ביותר, יהיו רבים שינסו את מזלם.

כך שהתוצאה תהיה שזוגות צעירים אמידים יחסית יגלו שהסיכויים שלהם לזכות בהגרלות הם נמוכים, בגלל שיש הרבה מאד אנשים שנרשמים להגרלות. יותר מכך, דווקא לבעלי ההכנסות הנמוכות יחסית יש אינטרס להרשם למספר הרב ביותר של מכרזים, מכיוון שיש להם פחות העדפות לגבי המיקום.

כך שזוגות צעירים אמידים יחסית, יגלו שייתכן מאד שעדיף להם שלא להשתתף בהגרלות, כיוון שסיכויי הזכייה נמוכים. אבל אם הם ינסו לקנות דירה בשוק החופשי, הם יצטרכו לשלם מחירים גבוהים אפילו יותר מאשר כיום, כי יהיו פחות דירות שישווקו שלא במכרזים.

לכן, אם תוכנית מחיר למשתכן תמשך תקופה קצרה יחסית, ותהווה רק חלק קטן ממהלך של שיווק קרקעות ושל עלייה בריבית, ייתכן שהיא תוכל גם לסייע לזוגות צעירים וגם לא לגרום לנזקים משמעותיים. אבל אם היא תהפוך לשיטה שתמשך זמן ארוך, עשוי להתברר ששכונות של מכרזי מחיר למשתכן יאוכלסו בעיקר על ידי בעלי הכנסות נמוכות במקום על ידי כלל ה"זוגות הצעירים." בנוסף, מכיוון שחלק גדול מהדיירים שיזכו במכרזים יהיו כאלו שיזדקקו למשכנתה גדולה, רבים מהדיירים יחושו שגם זכייה במכרז היא הימור בקזינו, כי כל שינוי לרעה בתנאים, יקשה עליהם מאד לעמוד בתשלומים.

להורדת הכתבה לחץ כאן >> 

 המרוץ בוושינגטון, המנצחים בוול סטריט - האם שנת בחירות לנשיאות בארה"ב היא שנה טובה או מסוכנת לשווקים, ובכלל: איזו אסטרטגיית השקעה כדאי לבחור על רקע ההשפעות העצומות של גורמים גיאופוליטיים על שוקי ההון >> ערן צחי, אנליסט בכיר, במדור "נייר עמדה" בגלובס, 1.3.16: 



 "...לכחלון יש הזדמנות שנייה לעשות משהו לטובת הצרכנים. המצב בשוק המזון דומה למה שהיה בשוק התקשורת: כחלון שינה פעם את הכללים-הוא יכול לעשות זאת שוב. להוריד מכסים, להחליף את הספקים הגדולים ולשמור על החקלאים..." - ד"ר אביחי שניר, כלכלן בכיר בקבוצת אינפיניטי לגלובס, 29.2.16

אריק מירובסקי, 24.2.2016 

נסגרה ההגרלה הראשונה במבצע מחיר מטרה בראש העין-שבה יוגרלו 196 דירות שמקימה חברת גיא ודורון לוי. ההגרלות תתבצענה בשיטת מחיר מטרה, הכוללת דירות מוזלות. ד"ר אביחי שניר, כלכלן בכיר בקבוצת ההשקעות אינפיניטי, מתייחס לתוצאה שעלולה להביא הגרלה מסוג זה: אלפי המאוכזבים שלא יזכו בדירה המוזלת, יתייאשו ממבצעי הממשלה, יפנו לשוק החופש, יגדילו ביקושים ויגמרו לעליית מחירים.

 

 אירה אימרגליקיום, 23.2.16>> אחרי שתראו את 2 הקופסאות האלו, תבינו איך מטעים אותנו בגדול!

מחקר צרכני חדש שערך ד"ר אביחי שניר, כלכלן בכיר בקבוצת אינפיניטי מראה שצרכנים שמים לב למחיר של המוצר שהם רוכשים יותר מאשר לכמות של המותר, כלומר למשקל שמצויין על גבי האריזה. 

יום אחד ישבתי עם ידידה על הדשא באוניברסיטה. היא אכלה יוגורט ופתאום נעצרה בהפתעה. "בחיי," היא אמרה, "נעשיתי פתאום יותר רעבה, כי אני מסיימת הרבה יותר מהר." מה שהיא לא שמה לב זה שעל האריזה השתנה משהו קטן. במקום שהגביע יכיל 150 מ"ל, הוא הכיל 150 גרם, בערך 16% פחות.

זה היה אחד המניעים למחקר שהתחיל אז, ושהתמקד בשינויי גודל של קופסאות. הנחנו שיצרנים מקטינים כמויות מכיוון שהם חושבים שרוב הצרכנים מתנהגים כמו הידידה שלי ולכן הם שמים לב לכמויות פחות מאשר למחירים. מצד שני, אבל, חשבנו שזה לא כל הסיפור. קודם כל, בגלל שלא ניתן להקטין מוצרים בלי הגבלה. בעוד שמחיר ניתן להגדיל בלי סוף, כמויות ניתן להקטין רק עד שלא נשאר כלום במיכל. שנית, בגלל שיצרנים לא רק מקטינים כמויות. לעתים הם מגדילים אותם. למשל, בפסח ניתן למצוא בקבוקים מוגדלים של קוקה קולה (1.75 ליטר במקום 1.5 ליטר) ובשבועות קופסאות גדולות של גבינה.

אם לקוחות אכן שמים תמיד לב יותר למחירים מאשר לכמויות, אין הגיון בהתנהגות כזאת, כי היצרן תמיד יכול לתת הנחת מחיר במקום להגדיל את הכמות. לכן חשבנו שאם היצרנים בכל זאת מגדילים את הכמויות, אולי יש להם סיבה.

כדי לבדוק זאת, ערכנו שני סקרים. שניהם נערכו ביציאה מסופרמרקטים ושניהם נערכו באותה שיטה. שלחנו סוקרים שעצרו לקוחות כאשר הם יצאו מהחנויות ושאלו אותם על מוצרים שהם רכשו במהלך הקנייה. בסקר הראשון, ביקשנו מהצרכנים לזכור את המחירים ואת הכמויות של המוצרים שרכשו. בשביל הסקר השני, עשינו רשימה של מוצרים שנמכרו בחנות. חלק מהמוצרים היו בהנחת כמות, חלק היו בהנחת מחיר (כמות גדולה במחיר רגיל) וחלק היו ללא הנחה. ביקשנו מהצרכנים שרכשו את המוצרים להגיד לנו האם המוצר היה בהנחה, או שלא. שני הסקרים נערכו לאורך כמה שנים, שבכולן הם נערכו מלפני פסח ועד אחרי שבועות.

התוצאות הראו שבדרך כלל, צרכנים ידעו מחירים הרבה יותר טוב משהם ידעו כמויות. כלומר, הם עשו טעויות גם כשהם ניסו לזכור מחירים, אבל בדרך כלל הם לא היו רחוקים מהמחיר הנכון. בכל מה שנוגע לכמויות, חלק לא זכרו אם הכמות היא בגרמים או בקילוגרמים, כך שהשגיאות היו הרבה יותר גדולות. בנוסף, מצאנו שהם זוכרים מבצעי מחיר יותר טוב משהם זוכרים מוצרי כמות. כך שנראה שבדרך כלל, הצרכנים לא כל כך שמים לב לכמויות ודי שמים לב למחירים.

בכל זאת, מצאנו שלקוחות אקדמאים, וכאלה שרוכשים ברשתות מוזלות, שמים לב לכמויות יותר מאחרים. כנראה שאקדמאים למדו משהו על יחידות מדידה, ואלו שרוכשים ברשתות מוזלות שמים לב לכמות שהם קונים. בנוסף, מצאנו שתשומת הלב למחירים היא יחסית גבוהה כאשר המוצרים יקרים, ולכמויות כאשר המוצרים נרכשים לעתים קרובות.

מה שעוד גילינו זה שבתקופות של האטה כלכלית ועליית מחירים, אנשים שמים לב יותר גם למחירים אבל גם, ובעיקר, לכמויות. כך שאם יצרנים מאמינים שבתקופות של מיתון עדיף להוריד בכמות כי הצרכנים ישימו לב פחות מאשר למחיר, הרי שדווקא אז הצרכנים ערניים יותר לשינויים שכאלו.

לבסוף, מצאנו שבתקופת הפסח, הצרכנים שמים לב הרבה יותר לכמויות מאשר בשאר הזמנים. הם גם נותנים יותר תשומת לב למבצעי כמות מאשר בזמנים רגילים, כך שייתכן שבתקופת הפסח הם זוכרים אותם יותר טוב מאשר את מבצעי המחיר. כך שנראה שלפחות בתקופת הפסח, כאשר אנשים רוצים לשים על השולחן מוצרים איכותיים בשביל להרשים את המשפחה, הם בודקים שהם רוכשים כמויות גדולות.

כך שאם חשבתם למה היצרנים מקטינים את הכמויות במשך השנה אבל דואגים לידע אתכם שהם העלו את הכמויות לקראת החגים, תדעו שהתשובה היא אצל הצרכנים. היצרנים פשוט עושים מה שהצרכנים שמים לב אליו.

 

תגובת אינפיניטי לפרסום הודעת הריבית לחודש מרץ 2016 >> עוזי לוי, אנליסט ראשי, אינפיניטי מחלקת מחקר: ריבית בנק ישראל לחודש מרץ 2016 הותרה על כנה ברמה של 0.1%. ככל הנראה תחזית הצמיחה של בנק ישראל תעודכן כלפי מעלה במרץ הקרוב. 

קשה להתעלם מהמומנטום החיובי שצבר המשק הישראלי ברבעון הרביעי של שנת 2015. המשק צמח בשיעור נאה של 3.3% וזאת לאחר צמיחה מתונה יותר של 2.5% ברבעון השלישי. הצריכה הפרטית זינקה בשיעור של 5.8% וזאת לעומת 2.2% בלבד ברבעון השלישי של 2015. נגזר מהצריכה הפרטית היא הוצאה פרטית לנפש שגם היא זינקה בשיעור נאה וברמה של 3.6%. ההוצאה לצריכה ציבורית נסקה לשיעור דו ספרתי של 14.5%. אחת השורות החשובות היא ההשקעה בנכסים קבועים שזינקה לרמה של 6.8% זאת לעומת קיפאון ברבעון השלישי, והשיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2014 ואת פירות ההשקעה המשק צפוי לקצור בהמשך השנה הנוכחית.

בהתייחס למומנטום החיובי בכלכלת ישראל אני בהחלט סבור כי לקראת התחזית של בנק ישראל בחודש מרץ, נראה עדכון כלפי מעלה אשר נובע ברובו מהמשך שיפור בשוק העבודה המקומי וכן המשך שיפור בצריכה הפרטית. בשנת 2016 יותר ויותר משקי בית ייהנו מכל ההוזלות החד פעמיות שהתרחשו באופן יזום על ידי הממשלה וכן מהוזלת מחיר האנרגיה בעולם מה שיגדיל את הכנסתם הפנויה שכלל הנראה, תלך ברובה לצריכה.

לאור זאת קשה בהחלט לראות את בנק ישראל מצטרף למדינות המנהיגות ריבית שלילית. מצבה המאקרו כלכלי של ישראל איננו דורש את זה והדיפלציה כאמור נבעה מגורמים חד פעמיים וממחיר האנרגיה בעולם שירד באופן חד. בבנק ישראל מודעים לכך היטב וזאת הסיבה שהבנק גם לא נקט בצעדים מוניטאריים מרחיבים נוספים. להערכתנו סביבת הריבית לא תשתנה בקרוב ותיוותר על כנה ברמתה הנוכחית לפחות עד הרבעון השלישי של השנה ורק לאחר שיהיה בידי בנק ישראל מספיק נתונים על רמת הסיכונים הגלובליים, קצב הצמיחה וסביבת המחירים המקומית.


עוזי לוי, אנליסט ראשי באינפיניטי בהמשך לפרסום הלמ"ס של נתוני החשבונאות הלאומית למחצית השנייה של 2015 ולרבעון הרביעי של 2015: "הסביבה המאקרו כלכלית תמשיך לתמוך ברמת הביקושים הפנימיים והמדיניות המוניטארית הנוכחית מהווה קרקע נוחה להמשך לביצועים טובים יותר..." 

 

הורדות המחיר היזומות על ידי הממשלה, התחרות בסקטור הפרטי והמדיניות המוניטארית התומכת באו לידי ביטוי ברבעון הרביעי של 2015:

המשק הישראלי צמח בשיעור נאה של 3.3% וזאת לאחר צמיחה מתונה יותר של 2.5% ברבעון השלישי. הצריכה הפרטית זינקה בשיעור של 5.8% וזאת לעומת 2.2% בלבד ברבעון השלישי של 2015.

נגזר מהצריכה הפרטית היא הוצאה פרטית לנפש שגם היא זינקה בשיעור נאה וברמה של 3.6%. ההוצאה לצריכה ציבורית נסקה לשיעור דו ספרתי של 14.5%.

אחת השורות החשובות היא ההשקעה בנכסים קבועים שזינקה לרמה של 6.8% זאת לעומת קיפאון ברבעון השלישי, והשיעור הגבוה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2014.

הייצוא זינק בשיעור של 7.6% הגבוה ביותר מזה שישה רבעונים אחרונים. בסה"כ ניתן לומר כי המשק הישראלי, ביחס לעולם נמצא במגמת שיפור רוחבי המשקף התרחבות בביקושים פנימיים והן מחו"ל.

ההתרחבות ברמת הביקושים הפנימיים מעידה בעיקר על חוסנו של המשק בתקופה של אי ודאות גלובלית הנגזרת ממחיר האנרגיה זאת לעומת חולשה במספר כלכלות מפותחות גדולות בעולם.

סביבה מאקרו כלכלית זאת תמשיך לתמוך ברמת הביקושים הפנימיים והמדיניות המוניטארית הנוכחית מהווה קרקע נוחה להמשך לביצועים טובים יותר. הביקושים הפנימיים צפויים לבוא לידי ביטוי ברמת המחירים במשק בהמשך השנה. 

להורדת הקובץ לחץ כאן >>

 שנת המבחן של הקוף הסיני >> בימים אלה חוגגים הסינים את תחילתה של שנת הקוף, והממשל המקומי יזדקק מאד לתכונות המיוחסות לה על פי המסורת, כדי להצליח לעמוד באתגרים הרבים שניצבים מולו. בינתיים הנה כמה מספרים שמספרים את הסיפור של הכלכלה הסינית נכון לעכשיו..." >> ערן צחי, אנליסט בכיר, 16.2.16:


האומה הסינית חוגגת בימים אלו את השנה החדשה – שנת הקוף.  על פי המסורת הסינית, מייצגת שנת הקוף תכונות כמו סקרנות, פתרון בעיות, מזל ואושר  בעוד השנה מתווספות לרשימה תכונות כמו: חוזק וחוסן בשל השילוב עם יסוד האש. אין ספק שהשנה החדשה יזדקקו משקיעים לתכונות אלו ברקע לתנודתיות הרבה בשווקים הפיננסים.

את שנת הקוף מקבלת האומה הסינית והעולם כולו בטונים צורמים, שכן מאז ינואר איבדה הבורסה הסינית כ-22% מערכה כהמשך ישיר לירידות שנרשמו אשתקד. הירידות בשווקים החלו בראשית השנה הלועזית בתגובה לפרסום נתון מדד מנהלי הרכש (PMI) של סקטור התעשייה הסיני אשר הצביע על המשך התכווצות, זה החודש העשירי ברציפות. בתגובה לנתון הפושר, הממשל הסיני הכריז על פיחות ייזום של המטבע המקומי – מהלך שהעלה את מפלס החששות בעולם מפני האפשרות כי ההאטה של הכלכלה הסינית עמוקה יותר מהנתונים הרשמיים.

בימים אלו לקחה לעצמה האומה האסיאתית הגדולה בעולם אתנחתא לצורך חגיגות ראש השנה שיתחלפו בקרוב בחגיגות פסטיבל האביב. על כן זו תקופה מצויינת להיזכר עד כמה סין גדולה ומשמעותית בכלכלה העולמית. כמובן שאי אפשר להתכחש או להתעלם מהאתגרים הניצבים בפניה בשנה הקרובה, אולם הזדמנויות צמיחה קיימות בה עדיין בשפע. שכן, הממשל הסיני נמצא בעיצומה של רפורמה כלכלית הנועדה להקל על כניסתן של השקעות זרות לצד רפורמות נוספות אחרות. לצורך המחשה בחרנו להציג רשימה של מִסְפָּרִים שמְסַפְּרִים את הסיפור של הכלכלה הסינית, את העוצמה ואת סדרי הגודל של הפעילות הריאלית והכלכלית בה.

6.9%

שיעור הצמיחה של הכלכלה סינית בשנה החולפת. כבר מספר שנים שהכלכלה הסינית משייטת סביב צמיחה שנתית של כ-7%. מרבית כלכלות העולם יכולות "לחלום" ולהתקנא בקצבי צמיחה כאלו, גם כשמדובר בצמיחה "מקרטעת" ביחס לשנים עברו, בהן הציגה סין צמיחה דו ספרתית עקבית. ניתן לכנות את המצב הנוכחי כ"האטה יציבה", שכן הגידול היחסי מרבעון לרבעון נמוך יותר, אבל אין מדובר במיתון או בחלושה רוחבית. בראייה קדימה ניתן לומר ברמת סבירות גבוהה כי סין הינה סיפור צמיחה ארוך טווח.

49.4

מדד מנהלי הרכש (PMI) נקבע בחודש ינואר ברמה של 49.4 נקודות. זוהי רמה המשקפת צפי להתכווצות עתידית של מנהלי הרכש מתחום הייצור. המדד בנוי כך שניקוד מתחת לרמה של 50 נקודות משקף צפי עתידי להתכווצות, בעוד שניקוד מעל 50 נקודות משקף צפי להתרחבות עתידית. נתון זה היה הטריגר לגל הירידות הנוכחי אשר שיקף את הירידה בביקושים העולמים לסחורות הסיניות. יש לצפות שאם המדד יעלה בחודשים הקרובים מעל 50 נקודות, התגובה החיובית תהיה עוצמתית.

109 מיליון

אחת הסיבות המרכזיות לגידול בצריכה הפרטית בסין היא התרחבות מעמד הביניים במדינה. אשתקד דיווח בנק קרדיט סוויס כי גודלו של מעמד הביניים בסין עקף את זה של ארה"ב, והוא מוערך בכ-109 מיליון נפש, בהשוואה ל-92 מיליון נפש בארה"ב. סביר להעריך כי פונציאל הצמיחה של מעמד הביניים בסין עולה על זה של ארה"ב, שכן אוכלוסיית סין גדולה פי שלוש מזו של ארה"ב.

6.5 טריליון דולר

על אף שסקטור הייצור מתכווץ בהשוואה לחודשים הקודמים, הצריכה המקומית בסין נמצאת במסלול כלפי מעלה. בשנת 2015 סך המכירות הקמעונאיות נגע בשיא של 4.2 טריליון דולר, ובשנת 2020 המכירות צפויות לטפס ל-6.5 טריליון דולר, זאת על פי הערכת הפורום הכלכלי העולמי. הממשל הסיני מנסה להגביר את הביקושים הפנימיים בסין על מנת להוריד את התלות בביקושים החיצוניים.

10%

היצוא והיבוא הסיני אחראים ליותר מ-10% מסחר הסחורות בעולם. על פי נתוני חברת המחקר ארוסיה (eurasia) עולה כי 124 מדינות בעולם סוחרות עם סין יותר מאשר הן סוחרות עם ארה"ב. הסיבה לכך קשורה בעיקר לעודף יכולות הייצור הזולות וכוח האדם הזול. מאחר שבעשור האחרון סין הפכה "למפעל" של העולם היא נעשתה לאחת הכלכלות המזהמות ביותר בעולם, כאשר 27% מפליטות החנקן בעולם מיוחסות לה. 

23.7 מיליון

עם אוכלוסיה של 1.3 מיליארד בני אדם, סין היא שוק הרכב הגדול בעולם מאז שנת 2008. תעשיית ייצור כלי הרכב הסינית עוקפת את תעשיות הרכב של ארה"ב ויפן יחדיו. יכולת הייצור המואצת של תעשיית הרכב המקומית הסינית הגיעה לשיא בשנת 2014, במהלכה נוצרו כ-23.7 מיליון כלי רכב אשר היוו 26% מסך כל הייצור העולמי. סין שהינה אחת מצרכניות האנרגיה הגדולות בעולם נהנית בתקופה הנוכחית ממחירי הדלקים הנמוכים בשל צניחת מכירי הנפט. חברת הייעוץ הגלובלית מקינזי מעריכה כי עד שנת 2020 מספר כלי הרכב בסין יגיע לכ-200 מיליון.

לסיכום: לאחר רצף של אירועים/דיווחים שליליים גדלים הסיכויים להפתעה חיובית בחודשים הקרובים. ישנם אינדיקטורים המצביעים על התייצבות בפעילות הכלכלית בסין. הסיכון העיקרי סביב הכלכלה הסינית אשר עלולהה להשפיע על הכלכלה העולמית הוא חוסר הוודאות סביב מדיניות שער החליפין המתאפיין בחוסר שקיפות. לסין חשיבות בקביעת דרכה של הכלכלה הגלובלית ואת הכיוון של תנועות ההון בעולם. לא יהיה מוגזם לטעון כי המשקיעים בעולם מרגישים שאם סין מתעטשת, "העולם מצטנן". שנת הקוף שבפתח צפויה להיות שנת המבחן של הכלכלה השנייה בגדולה בעולם, במהלכה יתברר האם הממשל יצליח להתמודד עם האתגרים הרבים הניצבים מולו.

הקוף על פי המסורת הסינית מייצג את כל התכונות המוזכרות מעלה, אבל בעולם ההשקעות ה"קוף" מייצג תיק השקעות שנבחר אקראית באמצעות הגרלה ונשאר קבוע. בכל פעם שתיק ההשקעות של הקוף עמד למבחן התשואות הוא לא איכזב. על כן נקווה שזו אכן תהיה שנת הקוף בעולם ההשקעות.

להורדת הכתבה כקובץ לחץ כאן >> 

Page 1 of 28  > >>

תקשורת ופרסום שוק ההון
כניסה לחדר הפרטי שלי
לקביעת פגישה אישית חינם עם מומחה אינפיניטי
מחקר ומידע
חינוך פיננסי TV
אינפיניטי דיגיטלי
לוח ארועים כלכליים
תגובה למידד המחירים לצרכן
ריבית בנק ישראל
אינפיניטי תקשורת ופרסום