חיפוש - אינפיניטי

כמה נחמד לשוט על ענן: מבט על הסביבה העסקית של נייס

 המעבר מתשתיות ארגוניות לפתרונות מבוססי-ענן נמצא בתחילת דרכו, ונראה כי רוב החברות בתחום התוכנה למרכזי שירות עדיין מפגרות באימוץ הפתרונות הללו ■ נייס, המובילה בתחום, מחזקת את תמהיל השירותים שהיא מעניקה בדגש על שירותים מבוססי-ענן, והדבר מתבטא בתוצאות שיא ובתחזיות אופטימיות

גל ראלי |  אנליסט קבוצת ההשקעות אינפיניטי

27.2.2018 

נייס-  שטה על ענן

שוק מערכות התקשורת לחברות נמצא בצמיחה. הצורך של חברות בעידן הדיגיטאלי והסלולרי להיות זמינים ללקוחות שלהם בכול מקום, בכל זמן ובמגוון סוגי המדיה הולך ומתעצם. לפי מחקר שפרסמה חברת המחקר גרטנר, סך השוק מוערך ב15 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב דו ספרתי ולהכפיל את עצמו בתוך עשור.

הבולטת שבחברות הינה חברת נייס. בדוחותיה לרבעון הרביעי של 2017 ולשנת 2017, החברה הציגה הכנסות שיא של 394 מיליון $ ו- 1.35 מיליארד דולר בהתאמה. בנוסף, סיפקה החברה תחזיות אופטימית ל-2018 אשר צפויות להביא להכנסות של 1.45 מיליארד דולר תוך שיפור ברווחיות.  תוצאות אלו נובעות ממספר מהלכים ארגוניים אותן הובילה הנהלת החברה ובראשם המנכ"ל ברק עילם, אשר מיקד והוביל את החברה לתחומי המגזר הפרטי וחיזק את תמהיל שירותי החברה בדגש על פתרונות מבוססי ענן.

 פילוח השוק בתחום התוכנה למרכזי שירות

ביטחון OUT , עסקים IN

נייס החלה את דרכה כחברה המפתחת מערכות תקשורת עבור תעשיות ביטחוניות ושירותי מודיעין. בהמשך, החלה החברה  לשווק מוצרי תוכנה גם למגזר לא בטחוני, בדגש על מערכות ניהול מרכזי שירות לקוחות וניהול כ"א. בעשור האחרון במסגרת שינוי אירגוני מיקדה נייס את פעולותיה במגזר העסקי והחלה להתמקד יותר בחברות ובתאגידים פרטיים ופחות בארגוני ממשל ומוסדות. נייס הצליחה בזמן קצר לצמוח בכל הענפים בהם היא פעלה ומיקדה את ליבת הפעילות שלה בסקטור זה.  הצמיחה המהירה הושגה בעיקר בעזרת מיזוגים ורכישות אשר בוצעו בשנים האחרונות. 

במקביל, מכרה נייס פעולות שלא היו בלבת העסקים שלה: חטיבת הסייבר, שמתמחה באבטחת  תשתיות, נמכרה לסייברביט (Cyberbit), חברה בת של אלביט מערכות, תמורת כ-158 מיליון דולר. בהמשך נמכרה חטיבת הביטחון הפיזי לקרן הפרייבט אקוויטי באטרי ונצ'רס תמורת 100 מיליון דולר. בכך יצאה החברה מפעילות בתחום הביטחוני, וכיום היא מתמקדת בתחום הארגוני-עסקי. בהמשך, ביצעה נייס רכישות נוספות, ובתחילת 2016 הודיעה על רכישת Nexida, שסיפקה לה יכולות אנליזה מתקדמות, תמורת 135 מיליון דולר. ארבעה חודשים לאחר מכן הודיעה נייס על הרכישה הגדולה בתולדותיה, רכישת  InContact האמריקאית תמורת סכום של כ-877 מיליון דולר.

סינרגיה לענן

נייס פועלת בתחום התוכנה למרכזי-שירות, ניתוח וניהול לקוחות תוך שימוש במערכות בינה מלאכותית. תחום זה מהותי והיווה כ77% מסך הכנסות החברה. רכישתה של-inContact  צפויה לחזק את מעמדה בפלח הפתרונות מבוססי ענן, הצומח בקצב מהיר. בשנה שעברה השיקה נייס את המוצר הראשון שלה מבוסס ענן CXone שכבר זכה לביקורות חיוביות מצד החברות בתחום. הסינרגיה לענן צפויה להוביל לגידול משמעותי במכירות העתידיות של החברה. לפי מחקר שפרסמה חברת IDC, שוק הפתרונות תוכנה לעסקים מבוססי ענן צפוי לגדול בשיעור שנתי ממוצע שבין 22-20%, ל-5.4 מיליארד דולר, ולעמוד על כמחצית מסך נתח השוק פתרונות התוכנה למרכזי שירות.
נייס,שהיום נחשבת מובילה בתחום התוכנה למרכזי השירות, ממצבת את עצמה כמובילה בתחום זה  ע"י רכישת inContact  .

 תחזיות נתח השוק של תוכנה למרכזי שירות

במקביל למהלך הרכישה של חברת נייס, חברות מתחרות החלו להיערך אף הן לכניסה לתחום הענן. לדוגמה, חברת Genesys  העוסקת גם בתחום, רכשה  את חברת Interactive Intelligence  אשר מעניקה לה דריסת רגל בענן. עם זאת, מהסתכלות כללית נראה שרוב החברות בתחום עדיין מפגרות באימוץ טכנולוגיית הענן ונראה כי חברה שלא תתאים את שירותיה לפתרונות מבוססי ענן תתקשה מאוד לשרוד בעולם זה. הדוגמאות הבולטות לכך הן חברת Avaya ו-Aspect אשר נקלעו לקשיים ונכנסו להליך פשיטת רגל, והן מוכיחות כמה רלוונטי עולם הענן כבסיס צמיחה מרכזי לחברות הללו.

פילוח השוק בתחום התוכנה למרכזי שירות

גורמים נוספים התורמים להכנסות החברה הם התעשיה הפיננסית, הגידול בה,  והרגולציה המורכבת הנלוות לה. תחום זה עמד על כ23% מסך הכנסות של החברה, 93 מיליון $ (עליה 4%+ שנתית) ו-281 מיליון $,באמצעות חברת הבת  Actimize. הפעילויות בתחום זה מיועדת לזהות פעילות חריגה בחברות פיננסיות ע"ב בינה מלאכותית. החברה מספקת תמונת מצב אמת למוסדות פיננסיים בדיווחים כלליים, פיקוח וניהול סיכונים. בנוסף, העלייה בדרישות הפיקוח על הלבנת הון למשל  MiFID 2 FATCA  וחוקי תאום מס אחרים במדינות זרות, צפויה אף היא לתמוך בגידול בהכנסות בתחום הרגולציה. פתרונותיה של נייס מוטעמים בעיקר בבנקים גדולים ושחקני TIER 1 מרכזיים דבר שממצב אותה כחברה מובילה גם בתחום זה.

תחזיות היקף שוק התוכנה למרכזי שירות

תלות רבה בשוק האמריקאי

לצד ההזדמנויות, יש לזכור שהחברה תלויה מאוד בשוק האמריקאי, היות ורוב הכנסותיה מקורם בשוק הזה. החברה עשויה להיות מושפעת במידה ונראה האטה בכלכלה האמריקאית. כמו כן, קיימת לנייס תלות בסקטור הפיננסי ובהשפעה של שינויי רגולציה, שכעת אומנם מטיבים עמה אך יכולים להשתנות במידה ונראה הקלה רגולטורית על גופים ומוסדות פיננסים. בנוסף, קיים סיכון שחברות גדולות בתחום ה- CRM יכנסו לתחומים אלו וינגסו בנתח השוק של נייס. 

לסיכום, בעידן הדיגיטלי והאינטראקטיבי נייס היא שחקנית מרכזית וצפויה להרוויח מהדרישה ההולכת וגוברת לשירות מיידי, רב-ערוצי, באינטרקציה שבין הלקוח לחברה. המעבר מתשתיות ארגון לפתרונות מבוססי ענן נמצא בתחילת דרכו. הצורך במערכות לניתוח אנליטי ופוטנציאל הסינרגיה הצפוי לחברה מרכישת inContact  צפויים לתרום לגידול עתידי בפעילות החברה וכפועל יוצא לעליה משמעותית בהכנסות ובשורת הרווח. 
חיפוש
כניסה לחדר הפרטי שלי
לקביעת פגישה אישית חינם עם מומחה אינפיניטי
מחקר ומידע
חינוך פיננסי TV
אינפיניטי דיגיטלי
לוח ארועים כלכליים
תגובה למידד המחירים לצרכן
ריבית בנק ישראל
אינפיניטי תקשורת ופרסום